Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

ACTUALIZARE - 09-Iulie-2024 - Rezultate Evaluare Nationala 2024 - Comuna Cernica Si Satele Sale - Dupa contestatii

Doar cinci dintre elevii scolilor gimnaziale din Cernica, Balaceanca si Tanganu, au ales sa faca contestatii cu privire notele acordate la Evaluarea Nationala, sesiunea 2024. dintre care 4 au reusit sa obtina o marire intre 5 si 15 sutimi de punct la cele de doua discipline: Limba si literatura romana si Matematica, asa cum se poate vedea in tabelul de mai jos. Un singur elev, din Tanganu, nu a reusit marirea notei, in urma contestatiei, la romana aceasta fiind de fapt scazuta, iar la matematica fiind pastrata nota initiala.

Per total, in urma acestor contestatii, rezultatele prezentate in stirea initiala si analiza acestora raman neschimbate.

Index Codul candidatului   Română Matematică Media
Notă Contestație Notă finală Notă Contestație Notă finală
CERNICA
5 IF11059719 8.7 8.95 8.95 7.95 8.05 8.05 8.5
BALACEANCA
18 IF9186869 4.9 4.6 4.6 1.5 1.5 1.5 3.05
22 IF9194777 8.350 - - 7 7.050 7.05 7.7
27 IF9196232 4.65 4.8 4.8 6.45 6.5 6.5 5.65
TANGANU
12 IF9013574 9.15 - - 8.15 8.2 8.2 8.67

 

STIRE INITIALA  03-Iulie-2024

Așa cum v-am obișnuit în ultimii ani, în cele ce urmează, va prezentăm analiza rezultatelor obținute de elevii claselor a VIII-a din școlile gimnaziale ale comunei Cernica si anume: Școala Gimnaziala Nr. 1 sat CernicaȘcoala Gimnazială Nr. 2 TânganuȘcoala Gimnazială Nr. 3 Bălăceanca, la Evaluarea Națională, sesiunea 2024, înainte de contestații. Cu un click pe fiecare din școlile de mai sus, puteți ajunge la rezultatele publicate oficial pe evaluare.edu.ro.

In comuna Cernica, 60% (48 de elevi) din totalul de 80 de elevi ai clasei a VIII-a din școlile gimnaziale aferente satelor Cernica, Tanganu, Balaceanca, Posta si Căldăraru au reușit sa obțină o nota medie mai mare sau egala cu 5 la Evaluarea Națională, sesiunea iunie 2024.  

Acest procent, la nivelul comunei Cernica, reprezintă o îmbunătățire clară a rezultatelor obținute in comparație cu anul 2023, an in care doar 44% din totalul elevilor au reușit sa obțină o medie mai mare sau egala cu 5.

Totuși, cu toate că se poate observa un progres major față de anul 2023 si un progres ușor față de rezultatele obținute in  mediul rural (57.6% dintre elevi au avut o medie mai mare sau egala cu 5) rezultatul de anul acesta, rămâne in continuare, unul slab, in comparație cu rezultatele obținute la nivel urban (84,52% au avut o nota mai mare sau egala cu 5), si cu cele obține la nivel național (74.36% dintre elevi au reușit la nivel național sa obțină o medie mai mare sau egala cu 5).

Rezultate_evaluarea_nationala_2024_comuna_cernica_balaceanca_tanganuCea mai mare nota la Limba si literatura romana a fost de 9.65, iar la Matematica de 9.55, note obținute de un (același) elev din cadrul scolii gimnaziale din sat Cernica.

După cum puteți vedea si in tabelele de mai jos, din totalul de 80 de elevi, 77 au fost prezenți pentru a susține examenul de admitere de liceu de anul acesta. Dintre aceștia doar 6 au reușit să obțină o medie a notelor la română și la matematica mai mare de 8.

Doar doua medii mai mari de 9 au fost obținute la nivel de comună ambele obtinute de doi elevi de la Școala Gimnaziala din Cernica.

 

 

 

Școala Gimnaziala nr. 1 din Cernica:

Index Codul candidatului  Limba și literatura română Matematică Media la evaluarea națională 2024
29 IF9902641 9.65 9.55 9.6
1 IF10125951 9.5 8.5 9
24 IF9013986 8.95 7.95 8.45
5 IF11059719 8.7 7.95 8.32
12 IF8877687 7.95 7.5 7.72
2 IF10309060 8.05 7.25 7.65
25 IF9197688 8.45 6.65 7.55
18 IF8880358 7.75 7.2 7.47
3 IF10309154 7.1 7.5 7.3
11 IF8876239 7.7 6.75 7.22
13 IF8878108 7.2 7 7.1
22 IF8954492 7.4 6.7 7.05
10 IF8875195 5.9 7.2 6.55
8 IF8831219 5.65 7.4 6.52
19 IF8881954 6.25 6.3 6.27
4 IF11007616 5.35 7.1 6.22
23 IF8955951 6.7 5.3 6
7 IF8829628 5.2 6.7 5.95
20 IF8882591 6.3 5.35 5.82
9 IF8847768 4.65 6.5 5.57
28 IF9790114 4.35 6.8 5.57
27 IF9471033 4.75 6.1 5.42
6 IF82201 4.9 5.6 5.25
16 IF8879694 4 6.1 5.05
14 IF8878796 5.1 4.8 4.95
15 IF8879354 5.35 4.2 4.77
17 IF8879997 5.6 2.6 4.1
26 IF9241612 4.7 3 3.85
21 IF8883450 2.9 4 3.45

 

Școala Gimnaziala nr. 3 din Balaceanca:

Index Codul candidatului  Limba și literatura română Matematică Media la evaluarea națională 2024
22 IF9194777 8.35 7 7.67
6 IF2243551 6.4 7.6 7
19 IF9188110 5.4 7.4 6.4
12 IF9185348 7.3 5.45 6.37
3 IF11194789 7.55 5.1 6.32
14 IF9185787 7.05 5.2 6.12
5 IF13995491 6.35 5.4 5.87
17 IF9186722 7 4.7 5.85
28 IF9286262 6.2 5.25 5.72
29 IF9676431 5.3 5.85 5.57
20 IF9188373 5.55 5.55 5.55
27 IF9196232 4.65 6.45 5.55
23 IF9194863 6.15 4.9 5.52
4 IF11199363 5.15 5 5.07
8 IF9182260 5 5 5
16 IF9186660 3.75 6 4.87
21 IF9192150 4.65 5 4.82
25 IF9195048 5.55 4.05 4.8
10 IF9182845 4.95 4 4.47
1 IF10524019 4.5 4.05 4.27
24 IF9194957 4.45 4 4.22
2 IF10793546 4.65 3.5 4.07
13 IF9185401 5.1 3 4.05
11 IF9182924 4.55 3 3.77
7 IF9182054 3.7 3.5 3.6
9 IF9182719 3.1 4 3.55
26 IF9196161 3.95 3 3.47
18 IF9186869 4.9 1.5 3.2
15 IF9186097 2.7 3.5 3.1

 

 Școala Gimnaziala nr. 2 din Cernica - Tânganu:

Index Codul candidatului  Limba și literatura română Matematică Media la evaluarea națională 2024
3 IF11199039 Absent Absent Absent
8 IF7914262 Absent Absent Absent
16 IF9129004 Absent Absent Absent
21 IF9133494 9.25 8.65 8.95
12 IF9013574 9.15 8.15 8.65
20 IF9130375 8.9 6.4 7.65
18 IF9129847 7.5 6.4 6.95
14 IF9014644 8.3 5.45 6.87
22 IF9568328 6.05 7.05 6.55
1 IF10635980 7.55 5.45 6.5
2 IF10883269 7.15 5.7 6.42
11 IF9013462 6.65 3.6 5.12
9 IF8846070 5.15 4.5 4.82
13 IF9014160 5.1 4.5 4.8
15 IF9014715 3.9 4.5 4.2
5 IF11200472 5 2.5 3.75
7 IF350451 4.35 3 3.67
10 IF9013411 5.3 2 3.65
17 IF9129537 3.3 3.5 3.4
6 IF349501 4.7 2 3.35
19 IF9130182 3.85 2.5 3.17
4 IF11200022 2.45 3 2.72
         

  

A se citi si:

In comuna Cernica, mai mult de 56% (44 elevi) din totalul de 80 de elevi ai clasei a VIII-a din scolile gimnaziale aferente satelor Cernica, Tanganu, Balaceanca, Posta si Caldararu nu au reusit sa obtina o nota mai mare de 5 la Evaluarea Nationala, sesiunea iunie 2023.  

In cele ce urmeaza, va prezentam analiza rezultatelor obtinute de elevii claselor a VIII-a din scolile gimnaziale ale comunei Cernica si anumeȘcoala Gimnaziala Nr. 1 sat CernicaȘcoala Gimnazială Nr. 2 TânganuȘcoala Gimnazială Nr. 3 Bălăceanca, după contestatii. 

Cu un click pe fiecare din scolile de mai sus, puteti ajunge la rezultatele publicate oficial pe evaluare.edu.ro.

Cea mai mare nota la Limba si literatura romana a fost de 9.60, iar la Matematica de 8.85. Nota la română a fost obtinută în cadrul scolii gimnaziale din sat Tânganu iar nota la matematică în cadrul școlii din sat Cernica.

Din totalul de 80 elevi, 78 au fost prezenți pentru a susține examenul de admitere de liceu de anul acesta. Dintre aceștia doar 4 au reușit să obțina o medie a notelor la română și la matematica mai mare de 8.

O singura medie de 9 a fost obținută la nivel de comună cu încă alte trei medii in intervalul 8-8.49.

Din totalul elevilor prezenți la examen, 56,4% dintre elevii comunei Cernica, au avut o medie mai mica decat 5, acest procent fiind de 2.41 ori mai mare decat cel de la nivel national (23,56%), de 4,08 ori mai mare decat cel din mediul urban (13,82%) și de 1,43 ori mai mare decât elevii din mediul rural (39,35%).

Dupa cum se poate observa din tabelele de mai jos, din totalul de 80 de elevi ai claselor a VIII-a din cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica, doar 43,6% (34 elevi) dintre ei au reusit sa obtina o medie la cele doua discipline, egala sau mai mare decat nota 5, acest procent fiind de 1.75 ori mai mic decat cel de la nivel national (76,44%), de 1,98 ori mai mic decât cel din mediul urban (86,18%) și de 1,39 ori mai mic decât cel din mediul rural (60,65%).

În tabelele de mai jos, puteti vedea si rezultatele obtinute de cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica pe intervale de note. De aici se poate vedea ca, cel mai slab rezultat, l-au avut elevii de la scoala din Tânganu, urmati de cei din Balaceanca și sat Cernica.

De asemenea, din graficul de mai jos privind distributia mediilor pe intervale, pentru fiecare scoala din comuna Cernica se poate observa ca, in comparatie cu mediile obtinute la nivel national, performanta este una negativa, in sensul in care, mediile obtinute predomina in intervalele de note sub 5 si cele de note mici, cu doar patru medii mai mari sau egale cu 8 si cu nici o medie in intervalul 9.50 - 10,confirmandu-se discrepanta si diferentele uriase intre nivelul de educatie din mediul urban si cel din rural. 

Incadrând (cu greu) comuna Cernica în mediul rural, ar fi trebuit ca rezultatele să se afle (măcar) în marja celor obtinute în mediul rural din Romania. 

Totuși, din aceste statistici se poate vedea ca rezultatele sunt mai slabe si decat cele din mediul rural si decat cele din mediul national, incadrandu-se de fapt printre cele mai slabe rezultate din tara.

A se citi si: Elevii din cele mai sărace regiuni ale României au cele mai multe medii sub 5 la Evaluarea Naţională 2023/ Organizația Salvaţi Copiii cere autorităţilor să ia măsuri

În dinamică, se observă că, în comuna Cernica, rezultatele  obtinute în sesiunea din anul 2023 sunt mai slabe chiar și în comparație cu cele obtinute in anul 2022.

grafic evaluare nationala 2023 comuna cernicaAnul trecut au fost mai putini ("doar" 40,2% din total adica 33 elevi din 82) cei care nu au reusit sa ia o nota mai mare sau egala cu 5, in comparatie cu 56,4% din total adica 44 elevi din 80, de anul acesta.

Practic, raportul celor care au luat o nota sub 5 s-a inversat in anul 2023 in comparatie cu anul 2022, dupa cum se poate vedea in graficul si tabelele de mai jos.

În baza acestor analize, se poate observa că, tendinta este clar, una negativă, impunandu-se de urgenta, luarea unor masuri corespunzatoare, de catre factorii de decizie, în vederea identificari cauzelor si a remediilor posibile, pentru îmbunatatirea rezultatelor viitoare ale eleviilor acestor școli.

Cele 6 contestatii facute nu au ajutat elevii care au avut curajul sa procedeze in acest fel in vederea imbunatatiri notelor.  Doar trei dintre ele au avut succes in sensul in care notele initiale au fost marite, doua rezultand in mentinerea notei si una in reducerea notei, dupa cum se poate vedea mai jos.

In urma publicarii din anul 2022 a unei analize cu privire la rezultatele obtinute in cadrul acestor scolii la evaluarea nationala (click aici: Analiza rezultate Evaluare Nationala 2022 - comuna Cernica si satele sale.), au existat unele voci (chiar ale unor cadre didactice din unele sate) cu privire la oportunitatea elaborarii unor asemenea analize.

grafic evaluare nationala 2023 comuna cernica 1În lipsa statisticilor relevante aceasta analiza nu include rezultatele elevilor care locuiesc in satele comunei Cernica, dar care invata la o scoala gimanziala din Bucuresti sau din Ilfov. Acestia sunt inclusi in statisticile scolilor respective si nu in cele trei scoli gimnaziale din comuna Cernica.

Portalul Vox Cernica nu a avut si nu are in vedere identificarea cauzelor si propunerea de solutii, cu exceptia exprimării opiniilor proprii cu privire la starea de fapt, stare care este evidentă și nu poate fi contestată în baza statisticilor prezentate.

Nu dorim altceva, decât să tragem (încă o dată), un semnal de alarmă cu privire la situația din acest domeniu atât de important pentru elevii și locuitorii comunei noastre.

Degeaba avem scoli frumos renovate si dotate cu mijloace  moderne de învățământ cum ar fi tabletele și tablele inteligente, dacă rezultatele sunt din ce in ce mai dezamăgitoare pentru elevi și părinții acestora.

În vremurile nu foarte îndepărtate, și chiar în comuna noastră, în poporul "rural" se obțineau rezultate mai bune cu învățatul "la lumânare" și grija pentru calitatea actului educational era infinit mai mare dacat ceea ce se întâmplă astăzi, în așa zisă "eră a informației" și mai de curând, era  "AI-Inteligentei artificiale".

Infrastructura școlară (în care s-au investit probabil milioane de euro), de una singură, se dovedește că nu este suficientă pentru "a produce", dacă nu pe "banda rulantă", măcar mai mulți liceeni în comuna noastră.  

De dimineață până seara nu auzim decât de necesitatea investițiilor în această infrastructură,eventual din bani europeni. Pe parcurs, se pare că s-a uitat că aceste investiții, trebuie să aibă ca rezultat, în primul rând, creșterea performanțelor elevilor (rezultate), care pot / ar trebui să fie măsurate (cu adevărat) în mai multe moduri specifice,dar cu siguranță nu prin nivelul de "absorție" al unor bani, sau prin măsurarea nivelului unor investiții (activități) sau prin măsurarea nivelului de utilizare al unor mijloace / instrumente.

Rezultatele și nu mijloacele sunt cele care conteaza în final și prin prisma acestor rezultate trebuie prezentata performanța școlarilor și în comuna Cernica. Nu credem că, la acest moment există vreun studiu (formal) la nivelul comunei Cernica, despre nivelul de corelare intre nivelul crescător al sumele investite până acum în infrastuctura școlară și nivelul (din ce in ce mai slab, după cum se poate vedea in cele descrise mai jos) ale performanțelor elevilor din această comună.

Putem doar să constatăm că, până la proba contrarie, în ultimii cinsprezece ani, această corelație, între nivelul investițiilor în infrastructura școlară și rezultatele elevilor, este una de tip negativ.

Aceasta corelație negativă nu înseamnă că, investițiile în infrastructura școlară au reprezentat un lucru rău, sau, reprezintă cauza evolutiei slabe a rezultatelor elevilor.

De asemenea, cauzele rezultatelor slabe nu (mai) pot fi invocate, eventual, în baza lipsei unei infrastructuri școlare adecvate. Nu, din acest punct de vedere toate aceste școlii (și nu numai) din comuna Cernica (cu exceptia celei din Căldăraru au fost renovate / modernizate sau chiar construite de la zero și dotate cu toate facilitățile posibile și necesare inclusiv dotari cu mijloace / sisteme de educatie digitală.

Actuala corelație negativă descrisă mai sus, doar ne spune că, în altă zonă trebuie căutate cauzele și remediile potențiale și întărește concluzia că, aceste investiții nu (mai) reprezintă factorul primordial în obținerea unor rezultate mai bune și că, acum, ca de altfel dintotdeauna, factorul uman (elevii și cadrele didactice) este cel care contează cel mai mult și în această zonă ar trebui să se adopte majoritatea masurilor viitoare, de remediere / inversare a trendului negativ actual, al acestor rezultate. De asemenea, restul elementelor și al modului de organizare al acestora în cadrul sistemului educațional reprezintă o altă zonă care ar trebui să fie de asemenea revizuită.

Un indicator al performanțelor elevilor din învățământul gimnazial (chiar dacă este departe de a fi perfect), pe lângă sistemul de notare din timpul anului școlar, este reprezentat de rezultatul obținut la evaluarea națională în vederea admiterii la liceu. Chiar dacă notele obținute pe parcursul școlii sau la diverse examene de tip evaluare națională, bacalaureat, etc. nu prezic, nu garantează "succesul în viață" și nici nu caracterizează într-un mod optim cunoștințele, aptitudinile, abilitățile, competențele, talentele, vocația etc., în lipsa unui alt sistem mai bun de măsurare a "meritelor" unui elev, aceste note au fost și rămân încă, principalul indicator de măsurare a performanțelor școlare, în Romania sau în altă parte a lumii.

"Dragostea de carte" nu ar trebui confundată cu "dragostea de tabletă", de telefonul mobil, de computer si de jocurile de computer sau de alte dispozitive și sisteme digitale. Utilizarea acestora inclusiv în timpul mesei sau pe toaletă, în mijloacele de transport, mergând pe stradă, în timpul orelor de clasă, etc. etc. nu te transformă automat în programator sau IT-ist cu un salariu "baban" lucrând "izolat" de pe o insulă exotică și nici măcar nu asigură, de asemenea automat, o educație mai bună, o Romanie educată sau măcar o notă mai bună la evaluarea națională sau la bacaluareat. 

Instrumentele / mjloacele puse la dispoziția elevilor pot fi acceptate atâta timp cat utilizarea lor nu reprezintă un scop în sine, așa cum se întâmplă deja și cu efecte total diferite decat cele intentionate, adică lipsite de eficacitate. Din contră, sunt nenumărate cazurile când aceste mijloace au condus mai degrabă la patologii incluzând dependențe, afecțiuni fizice si psihologice despre care nu se prea discută in familie sau in presa centrală sau de aiurea. De ce nu se discuta? Cauzele sunt nenumarate. De la motive de pandemie până la motive de creștere a competențelor digitale, digitalizarea sistemului de educație și cresterii consumului de hardware și software pentru creșterea afacerilor și PIB-ului.  De la, vezi dom'le " să nu frustez copilu' " că nu are ultimul "gadget" în comparație cu colegii lui, până la a se prefera liniștea în familie în schimbul eforturilor / certurilor permanente necesare pentru "dezvățul" de folosirea masivă a acestor dispozitive în alte sopuri decât cele educaționale.  

Până la acest moment,cu exceptța faptului că unele cadre didactice dau vina pe elevi și pe mediul socio-economic în care aceste cadre și elevi traiesc și învață, iar unii elevii dau vina pe cadrele didactice și pe nivelul acestora de implicare si pregătire, nu sunt prezentate alte "analize" sau măsuri propuse / deja luate în vederea îmbunătățirii acestei situatii de catre factorii decizionali.

Cele mai recente date (sursa click aici) indică rezultate mai multe decât îngrijorătoare în ceea ce priveşte dorinţa familiilor de a le oferi o educaţie copiilor. La școală sunt înscriși 244 de elevi, dintre care 172 la ciclul primar. Rata de abandon de la ciclul primar la cel gimnazial este de peste 50%, ceea ce generează probleme sociale grave, având în vedere vârsta adolescenței și tentațiile care apar în medii sărace, cu comunități de romi. Școlile din Cernica rămân astfel suspendate între dificultățile financiare ale familiilor din comună, diversitatea etnică și discriminarea de șanse care apare automat în medii rurale de mici dimensiuni, și lipsa unei perspective reale de dezvoltare chiar dacă situarea în proximitatea unei mari metropole oferă această iluzie.

La modul general, se constată că, fără o implicare susținută a elevilor, a parinților și cadrelor didactice în vederea pregatirii serioase pentru acest examen si in general pentru mentinerea interesului pentru educația continuă, cel mai probabil, această situație se va repeta și se va înrăutăți.

De asemenea, fără tăgadă, din cele spuse de unii elevi, calitatea actului educational in cadrul unitatilor de invatamant, a scazut si scade an de an, in conditiile in care cadrele didactice nu sunt motivate corespunzator si de asemenea nu exista un sistem de management adecvat, al performantei acestor cadre didactice. In orice caz, provocarea consta in faptul ca, orice sistem optim de evaluare al performantelor ar trebui sa tina cont si de faptul ca nu toti elevii / profesorii sunt egali in aptitudini / abilități intelectuale, emoționale sau de altă natura de tip click aici:  IQ, EQ, SQ, AQ etc.  

Din unele surse, întelegem că, există școli / licee unde mulți învățători / profesori care nu intră cu zilele la orele de clasă, sau atunci cand intră, actul educational se rezumă la a pune elevii să deschidă cartea și să pună elevii să rezolve exerciții din această carte .

Legende sau nu, nu dorim să generalizăm unele cazuri, probabil izolate, dar rămâne adevărat că, fum fără foc nu iese și de asemenea, nimeni nu poate contesta că, în zilele noastre, un alt  fenomen, cel al meditatiilor, reprezintă alt factor decisiv al succesului sau al insuccesului la evaluarea națională (și nu numai) în vederea admiterii la liceu.

Se poate observa ca acest fenomen a luat o deosebită amploare în ultimii ani, constatandu-se un raport invers proportional intre nivelul și calitatea actului educational in cadrul unitatilor de învațămant public și nivelul și amploarea meditatiilor furnizate exact de aceleași cadre didactice din aceleași unitați de învățământ.

Art. 32 alin. (4) din Constituția Romaniei: - "Învăţământul de stat este gratuit potrivit legii....", a rămas în realitatea de zi cu zi, o simplă vorbă, de formă fără fond. În condițiile în care acesta fost subtil transferat în zona meditațiilor (ca și actul medical din domeniul sănătății), acest  "învățământ", acolo unde contează cu adevarat, nu mai este demult "gratuit" sau acordat in condiții de echitate socială, așa cum ne place să ne batem cu pumnul în piept.

Că tot este la modă, dacă cineva nu crede în acest sistem "paralel" (nu "alternativ"), de data aceasta de "învățământ", nu trebuie decât să urmărească abundența anunțurilor cu privire la "serviciile" de meditații pentru diversele discipline din învățământul gimnazial sau liceal, în special pentru Limba și literatura română și Matematică.

Nu toți părinții își permit să le ofere copiilor lor aceste meditații, mai ales în mediul rural. De asemenea, nu toți părinții au cunoștințele, timpul, resursele și răbdarea să suplinească, ceea ce nu ar trebui suplinit, adică pe învățători și profesori. Și atunci cum se demonstrează principul egalității de șanse ale elevilor?

Din unele zvonuri, au fost cazuri în care notele acordate la unele din școli erau condiționate de acceptarea meditațiilor ca și servicii remunerate după orele de școală. Tot din "zvonuri", au fost / mai sunt chiar încă situații unde (în special în unele licee) unde unii profesori fac viața elevilor un "iad" și acordă 5-ul foarte greu, nu pentru menținerea unui nivel de exigență "rezonabil" sau respectarea unor bareme, ci tocmai pentru a-i face pe elevi să apeleze la aceste servicii "paralele".

Aceste zvonuri au fost printre cauzele pentru care, în spațiul public, a apărut propunerea privind necesitatea interzicerii acestor meditații (de cele mai multe ori nedeclarate și neimpozitate) acordate de către cadrele didactice elevilor de la clasele unde aceștia își desfășoară activitatea. Ca multe alte lucruri "bune" și această propunere a rămas doar la nivel de propunere. 

De asemenea, rămâne de văzut, în urma protestelor și satisfacerii cererii cadrelor didactice, dacă fenomenul meditațiilor va continua. Cel mai probabil, în opinia noastră este că, da, vor continua și mai "abitir" atâta timp cât, societatea în ansamblul ei nu va reuși să armonizeze sistemul educațional, inclusiv prin asigurarea unui nivel de motivare satisfăcător pentru cadrele didactice.

Va fi greu de realizat acest lucru in conditiile in care Romania nu este totusi printre cele mai dezvoltate state astfel incat sa ofere o remuneratie suficienta cadrelor didactice, la un nivel care sa descurajeze si sa faca "neatrăgătoare" și acordarea meditatiilor după orele de program.

De asemenea mai rămân aceia care, indiferent de nivelul de salarizare, vor fi tot nemultumiti si vor continua aceasta practică. Pentru aceștia ar trebui să fie găsite alte metode de "descurajare".

De fapt problema nu ar trebui sa fie una de "descurajare" a meditațiilor (cu excepția celor acordate propriilor elevi cărora le predă la clase pentru evitarea conflictelor de interese), acestea vor continua indiferent cat de mari vor fi salariile.

Problema reala este de asigurare a calitații actului educațional de la clase, pentru cei 26-30 de elevi, așa cum se asigură la domiciliul cadrelor didactice pentru cei 1 - 4 elevi / x nr. sesiuni pe saptamana / 1-2 h pe sesiune. 

De asemenea, se mai poate observa impactul tehnologiei asupra "apetitului" elevilor de a invata din "manualele școlare", și nu de pe platformele sociale "gen" Tik-Tok, Youtube, FAcebook, Instagram etc. etc.

Dialogul pe chat / mesagerie de tip -C.F. ?!  -B.N.  este reprezentativ pentru vocabularul practicat de elevii zilelor noastre, chiar de catre cei care se pot lauda cu note mari la scoala sau la examene de evaluare nationala sau chiar de bacalaureat.

Se constata ca EXTREM de putin elevi mai citesc câte o carte si este din ce in ce mai greu de comunicat cu aceștia în condițiile în care posibilitatile sau dorinta acestora de intelegere a unor concepte este din ce in ce mai mica in raport cu "distractiile" oferite de tehnologia actuala.

În era motoarelor de cautare pe internet e greu sa mai convingi pe cineva sa studieze din "clasici" si sa aprofundeze opera acestora, mai ales in conditiile in care, a "cita" din acestia nu ii mai ajuta deloc in zilele noastre, mai ales atunci cand trebuie sa intre pe piata fortei de munca, fie dupa liceu, fie dupa facultate. 

Vă invitam și pe Dvs. să vă spuneți opinia cu privire la rezultatele evaluării nationale din acest an și nu ne ramane să speram decât că, nu avem dreptate în ceea ce am prezentat până acum și că nu se va repeta această situație și la anul.

Scoala Gimnaziala din satul: Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National Urban Rural
Nr.  % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. %
Total elevi clasa a-VIII-a 26 33% 26 33% 28 35% 80 100%  161.652     100%    97.223      64.429    
Prezenti 25 96% 25 96% 28 100% 78 98%  154.115     95,34%
Numar absenti la examen 1 4% 1 4% 0 0% 2 3%     7.537     4,66%
Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. %
Elevi din clasa care au obtinut nota = > 5 14 56% 9 36% 11 39% 34 43,6%  117.798     76,44% 86,18% 60,65%
Elevi din clasa care au obtinut nota < 5 11 44% 16 64% 17 61% 44 56,4%    36.317     23,56% 13,82% 39,35%

Cea mai mare nota obtinuta : Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National
Limba si literatura romana  8,60          9,60         6,40                     9,60     10
Matematica  8,85          8,70         8,30                     8,85     10
Media  8,42          9,00         7,15                     9,00     10
Cea mai mica nota obtinuta : Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National
Limba si literatura romana  1,50          2,10         2,00                     1,50     1
Matematica  2,50          2,50         2,50                     2,50     1
Media  2,05          2,30         3,25                     2,05     1

 

Comparatie 2023 vs 2022 a rezultatelor pe intervale de note la Evaluare Natională obținute de elevii școlilor gimnaziale din comuna Cernica:  

2023 2022
Romana Matematica Medie Romana Matematica Medie
Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi %
<5 39 50% 33 42% 44 56% 20 24% 30 37% 33 40%
5-5.49 14 18% 13 17% 2 3% 23 28% 16 20% 10 12%
5.5-5.99 2 3% 8 10% 5 6% 7 9% 15 18% 14 17%
6-6.49 6 8% 4 5% 11 14% 12 15% 7 9% 7 9%
6.5-6.99 2 3% 4 5% 3 4% 7 9% 5 6% 8 10%
7-7.49 5 6% 4 5% 5 6% 3 4% 4 5% 5 6%
7..5-7.99 4 5% 5 6% 4 5% 4 5% 3 4% 1 1%
8-8.49 2 3% 5 6% 3 4% 3 4% 0 0% 4 5%
8.5-8.99 2 3% 2 3% 0 0% 3 4% 2 2% 0 0%
9-9.49 1 1% 0 0% 1 1% 0 0% 0 0% 0 0%
9.5-9.99 1 1% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
10 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
Total 78 100% 78 100% 78 100% 82 100% 82 100% 82 100%

 

Prezentare distributie note pe discipline, sate, medie si intervale Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca
Romana % total Matematica % total Medie % total Romana % total Matematica % total Medie % total Romana % total Matematica % total Medie % total
<5 9 36% 9 36% 11 44% 14 56% 14 56% 16 64% 16 57% 10 36% 17 61%
5-5,49 5 20% 2 8% 1 4% 2 8% 3 12% 0 0% 7 25% 8 29% 1 4%
5,5-5,99 1 4% 3 12% 0 0% 0 0% 1 4% 1 4% 1 4% 4 14% 4 14%
6-6,49 1 4% 3 12% 4 16% 2 8% 0 0% 2 8% 3 11% 1 4% 5 18%
6,5-6,99 1 4% 1 4% 3 12% 0 0% 2 8% 0 0% 1 4% 1 4% 0 0%
7-7,49 2 8% 2 8% 1 4% 3 12% 1 4% 3 12% 0 0% 1 4% 1 4%
7,5-7,99 2 8% 2 8% 3 12% 2 8% 1 4% 1 4% 0 0% 2 7% 0 0%
8-8,49 2 8% 2 8% 2 8% 0 0% 2 8% 1 4% 0 0% 1 4% 0 0%
8,5-8,99 2 8% 1 4% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
9-9,49 0 0% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0%
9,5-9,99 0 0% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
10- 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
Total 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 28 100% 28 100% 28 100%

 

Prezentare distributie note pe discipline, comuna, national, urban si rural, medie si intervale Comuna Cernica National (Medie) Urban (Medie) Rural (Medie)
Romana % total Matematica % total Medie % total Nr. Elevi % total Nr. Elevi % total Nr. Elevi % total
<5 39 50% 33 42% 44 56,4%             36.317     23,6% 13,82% 39,35%
5-5,49 14 18% 13 17% 2 2,6%               9.946     6,5% 5,05% 8,73%
5,5-5,99 2 3% 8 10% 5 6,4%             10.015     6,5% 5,54% 8,05%
6-6,49 6 8% 4 5% 11 14,1%             10.260     6,7% 6,18% 7,43%
6,5-6,99 2 3% 4 5% 3 3,8%             10.412     6,8% 6,66% 6,92%
7-7,49 5 6% 4 5% 5 6,4%             11.273     7,3% 7,72% 6,66%
7,5-7,99 4 5% 5 6% 4 5,1%             12.242     7,9% 8,91% 6,38%
8-8,49 2 3% 5 6% 3 3,8%             14.199     9,2% 10,98% 6,35%
8,5-8,99 2 3% 2 3% 0 0,0%             15.485     10,0% 12,89% 5,45%
9-9,49 1 1% 0 0% 1 1,3%             14.517     9,4% 13,10% 3,46%
9,5-9,99 1 1% 0 0% 0 0,0%               8.983     5,8% 8,69% 1,20%
10- 0 0% 0 0% 0 0,0%                  466     0,3% 0,47% 0,03%
Total 78 100% 78 100% 78 100%           154.115     100% 100%

100%

 

Rezultate dupa contestatie

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Tânganu IF349601 9,30 8,70 9,00
Cernica IF7927848 8,00 8,85 8,42
Cernica IF7923729 8,60 8,00 8,30
Tânganu IF10574013 9,60 6,65 8,12
Cernica IF8879031 7,70 8,25 7,97
Cernica IF922251 8,30 7,30 7,80
Cernica IF7928065 7,80 7,75 7,77
Tânganu IF10573744 7,50 7,95 7,72
Tânganu IF10574612 6,80 8,15 7,47
Tânganu IF350051 6,70 8,15 7,42
Cernica IF8829239 8,70 6,00 7,35
Tânganu IF349651 7,50 7,20 7,35
Bălăceanca IF853501 6,00 8,30 7,15
Cernica IF7927101 5,70 7,95 6,82
Cernica IF7925851 7,00 6,15 6,57
Cernica IF7925126 7,40 5,65 6,52
Bălăceanca IF833251 5,00 7,80 6,40
Bălăceanca IF853001 5,20 7,60 6,40
Cernica IF7925699 6,30 6,35 6,32
Bălăceanca IF833701 6,40 6,20 6,30
Cernica IF7928177 5,40 7,15 6,27
Cernica IF7925349 6,75 5,65 6,20
Cernica IF9055222 5,40 6,90 6,15
Tânganu IF10734925 7,20 5,00 6,10
Bălăceanca IF10789888 5,20 7,00 6,10
Tânganu IF10573949 7,00 5,10 6,05
Bălăceanca IF779251 6,60 5,40 6,00
Tânganu IF349451 7,00 4,65 5,82
Bălăceanca IF836851 5,00 6,60 5,80
Bălăceanca IF7922345 5,60 5,75 5,67
Bălăceanca IF851501 6,00 5,20 5,60
Bălăceanca IF835951 5,30 5,70 5,50
Cernica IF8875986 5,20 5,00 5,10
Bălăceanca IF833351 5,00 5,00 5,00
Tânganu IF10573865 4,20 5,70 4,95
Cernica IF913301 5,10 4,70 4,90
Bălăceanca IF779351 4,40 5,30 4,85
Tânganu IF350101 5,25 4,40 4,82
Cernica IF7926852 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350401 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350351 5,00 4,40 4,70
Bălăceanca IF831901 4,30 5,00 4,65
Bălăceanca IF855901 4,10 5,20 4,65
Bălăceanca IF782001 4,00 5,20 4,60
Tânganu IF10534971 4,40 4,70 4,55
Cernica IF916351 5,10 3,95 4,52
Bălăceanca IF836151 5,40 3,65 4,52
Cernica IF921151 3,30 5,70 4,50
Bălăceanca IF853751 3,40 5,50 4,45
Tânganu IF9013661 4,00 4,80 4,40
Tânganu IF9431017 2,20 6,50 4,35
Bălăceanca IF832351 4,50 4,05 4,27
Bălăceanca IF9186772 3,50 5,00 4,25
Cernica IF854001 3,80 4,65 4,22
Bălăceanca IF853301 4,20 4,20 4,20
Bălăceanca IF833001 2,80 5,50 4,15
Cernica IF7972431 4,10 4,10 4,10
Bălăceanca IF853951 3,40 4,70 4,05
Bălăceanca IF855701 4,00 4,05 4,02
Tânganu IF350301 4,80 3,20 4,00
Cernica IF910401 4,10 3,70 3,90
Tânganu IF7911131 3,85 3,60 3,72
Cernica IF921801 4,25 3,05 3,65
Bălăceanca IF836301 2,80 4,50 3,65
Tânganu IF349251 3,60 3,60 3,60
Bălăceanca IF8372939 4,20 2,75 3,47
Bălăceanca IF857351 4,30 2,50 3,40
Tânganu IF10393005 3,60 3,05 3,32
Tânganu IF350501 3,85 2,65 3,25
Bălăceanca IF867151 2,00 4,50 3,25
Bălăceanca IF9949245 3,30 3,20 3,25
Cernica IF909501 2,20 4,00 3,10
Cernica IF7922673 3,50 2,50 3,00
Tânganu IF10842532 2,40 3,50 2,95
Tânganu IF8465682 3,40 2,50 2,95
Tânganu IF350251 2,35 2,50 2,42
Tânganu IF10842575 2,10 2,50 2,30
Cernica IF10758834 1,50 2,60 2,05
Cernica IF918001 Absent Absent Absent
Tânganu IF7966189 Absent Absent Absent

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Cernica IF918001 Absent Absent Absent
Cernica IF7927848 8,00 8,85 8,42
Cernica IF7923729 8,60 8,00 8,30
Cernica IF8879031 7,70 8,25 7,97
Cernica IF922251 8,30 7,30 7,80
Cernica IF7928065 7,80 7,75 7,77
Cernica IF8829239 8,70 6,00 7,35
Cernica IF7927101 5,70 7,95 6,82
Cernica IF7925851 7,00 6,15 6,57
Cernica IF7925126 7,40 5,65 6,52
Cernica IF7925699 6,30 6,35 6,32
Cernica IF7928177 5,40 7,15 6,27
Cernica IF7925349 6,75 5,65 6,20
Cernica IF9055222 5,40 6,90 6,15
Cernica IF8875986 5,20 5,00 5,10
Cernica IF913301 5,10 4,70 4,90
Cernica IF7926852 4,40 5,20 4,80
Cernica IF916351 5,10 3,95 4,52
Cernica IF921151 3,30 5,70 4,50
Cernica IF854001 3,80 4,65 4,22
Cernica IF7972431 4,10 4,10 4,10
Cernica IF910401 4,10 3,70 3,90
Cernica IF921801 4,25 3,05 3,65
Cernica IF909501 2,20 4,00 3,10
Cernica IF7922673 3,50 2,50 3,00
Cernica IF10758834 1,50 2,60 2,05

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Tânganu IF7966189 Absent Absent Absent
Tânganu IF349601 9,30 8,70 9,00
Tânganu IF10574013 9,60 6,65 8,12
Tânganu IF10573744 7,50 7,95 7,72
Tânganu IF10574612 6,80 8,15 7,47
Tânganu IF350051 6,70 8,15 7,42
Tânganu IF349651 7,50 7,20 7,35
Tânganu IF10734925 7,20 5,00 6,10
Tânganu IF10573949 7,00 5,10 6,05
Tânganu IF349451 7,00 4,65 5,82
Tânganu IF10573865 4,20 5,70 4,95
Tânganu IF350101 5,25 4,40 4,82
Tânganu IF350401 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350351 5,00 4,40 4,70
Tânganu IF10534971 4,40 4,70 4,55
Tânganu IF9013661 4,00 4,80 4,40
Tânganu IF9431017 2,20 6,50 4,35
Tânganu IF350301 4,80 3,20 4,00
Tânganu IF7911131 3,85 3,60 3,72
Tânganu IF349251 3,60 3,60 3,60
Tânganu IF10393005 3,60 3,05 3,32
Tânganu IF350501 3,85 2,65 3,25
Tânganu IF8465682 3,40 2,50 2,95
Tânganu IF10842532 2,40 3,50 2,95
Tânganu IF350251 2,35 2,50 2,42
Tânganu IF10842575 2,10 2,50 2,30

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Bălăceanca IF853501 6,00 8,30 7,15
Bălăceanca IF833251 5,00 7,80 6,40
Bălăceanca IF853001 5,20 7,60 6,40
Bălăceanca IF10789888 5,20 7,00 6,10
Bălăceanca IF836851 5,00 6,60 5,80
Bălăceanca IF833701 6,40 6,20 6,30
Bălăceanca IF7922345 5,60 5,75 5,67
Bălăceanca IF835951 5,30 5,70 5,50
Bălăceanca IF853751 3,40 5,50 4,45
Bălăceanca IF833001 2,80 5,50 4,15
Bălăceanca IF779251 6,60 5,40 6,00
Bălăceanca IF779351 4,40 5,30 4,85
Bălăceanca IF851501 6,00 5,20 5,60
Bălăceanca IF855901 4,10 5,20 4,65
Bălăceanca IF782001 4,00 5,20 4,60
Bălăceanca IF833351 5,00 5,00 5,00
Bălăceanca IF831901 4,30 5,00 4,65
Bălăceanca IF9186772 3,50 5,00 4,25
Bălăceanca IF853951 3,40 4,70 4,05
Bălăceanca IF836301 2,80 4,50 3,65
Bălăceanca IF867151 2,00 4,50 3,25
Bălăceanca IF853301 4,20 4,20 4,20
Bălăceanca IF832351 4,50 4,05 4,27
Bălăceanca IF855701 4,00 4,05 4,02
Bălăceanca IF836151 5,40 3,65 4,52
Bălăceanca IF9949245 3,30 3,20 3,25
Bălăceanca IF8372939 4,20 2,75 3,47
Bălăceanca IF857351 4,30 2,50 3,40

 

 

Actualizare 30-iunie-2022. - Rezultate Evaluare Nationala dupa contesatii, sesiune iunie 2022 - comuna Cernica

Dupa cum se poate vedea in tabelul urmator, in cadrul scolilor gimnaziale ale comunei Cernica au fost depuse 5 contestatii, 3 la romana si 2 la matematica. Din pacate, doar una a fost solutionata cu succes si anume, o contestatie la Limba si literatura romana unde nota initiala de 6.7 a fost crescuta la 7. Restul contesatiilor s-au solutionat cu scaderi ale notei initiale, cu exceptia unei contestatii la matematica pentru care s-a pastrat nota initiala.

Dupa cum se poate observa, in urma acestor contestatii, situatia initiala si rezultatele analizei rezultatelor la Evaluarea Nationala 2022 pentru comuna Cernica, prezentata mai jos, din pacate, nu a fost imbunatatita, mediile de fapt scazand, cu exceptiile prezentate mai sus..  

  Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
  Notă Contestație Notă finală Notă Contestație Notă finală
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 7.7 7.6 7.6 4.8 - - 6.2
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.7 7 7 5.45 - - 6.22
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.45 - - 4.35 4.1 4.1 4.77
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 4.6 4.4 4.4 4 4 4 4.2

 

Articol initial 27-iunie-2022.

In cele ce urmeaza, va prezentam analiza rezultatelor obtinute de elevii claselor a VIII-a din scolile gimnaziale ale comunei Cernica si anume: Școala Gimnaziala Nr. 1 sat CernicaȘcoala Gimnazială Nr. 2 TânganuȘcoala Gimnazială Nr. 3 Bălăceanca, inainte de contestatii. Cu un click pe fiecare din scolile de mai sus puteti ajunge la rezultatele publicate oficial pe evaluare.edu.ro.

Cea mai mare nota la Limba si literatura romana a fost de 8.80, iar la Matematica de 8.75. Ambele note au fost obtinute in cadrul scolii gimnaziale din sat Cernica.

Dintre acestia, doar trei dintre ei (din cadrul scolii din sat Cernica, au reusit sa obtina o medie mai mare de 8 - adica 8.07 respectiv 8.12). Media maxima obtinuta in cadrul scolii din Tanganu a fost 7.55 iar la Balaceanca a fost de 7.45. 

Dupa cum se poate observa din tabelele de mai jos, din totalul de 85 de elevi ai claselor a VIII-a din cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica, doar 57.65% dintre ei au reusit sa obtina o medie la cele doua discipline, egala sau mai mare decat nota 5, de 1.37 ori mai putin decat media nationala (82.27% inainte si 82.4% dupa contestatii). De asemenea, din totalul elevilor, 38.82% au avut o medie mai mica decat 5, de 2.3 ori mai mult decat media nationala, iar 3 elevi (de la scoala Balaceanca) au absentat la examen la ambele discipline.

In comparatie cu mediul urban, situatia este si mai grava numarul mediilor mai mici decat cinci fiind de 4 ori mai multe in comuna Cernica decat in mediul urban, iar mediile egale sau peste 5 fiind de 1.5 mai putine decat in mediul urban.

In tabelele de mai jos puteti vedea si rezultatele obtinute de cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica pe intervale de note. De aici se poate vedea ca, cel mai slab rezultat l-au avut elevii de la scoala din Balaceanca, urmati de cei din Tanganu si sat Cernica. De asemenea, din graficul de mai jos privind distributia mediilor pe intervale, pentru fiecare scoala din comuna Cernica se poate observa ca, in comparatie cu mediile obtinute la nivel national, performanta este una negativa, in sensul in care, mediile obtinute predomina in intervalele de note sub 5 si cele de note mici, cu doar patru medii mai mari sau egale cu 8 si cu nici o medie in intervalul 8.5-10,confirmandu-se discrepanta si diferentele uriase intre nivelul de educatie intre urban si rural prezentate de ministrul educatiei Sorin Campeanu (click aici pentru detalii):

„Atunci când ai de trei ori mai multe medii sub cinci în mediul rural decât în mediul urban, în condițiile în care 40% dintre elevi sunt în mediul rural, asta este într-adevăr mai mult decât îngrijorător”, a declarat ministrul Cîmpeanu, la televiziunea publică, despre diferențele dintre rezultatele elevilor de la Evaluarea Națională 2022. „Îmi pare rău, o spun cu mare tristețe, parcă ar fi două țări diferite”, a precizat acesta."

Din pacate, acest lucru se intampla in conditiile in care, infrastructura, baza tehnico-materiala si corpul profesoral pentru toate scolile gimnaziale ale comunei Cernica, au fost asigurate in ultimii ani prin investitii si cheltuieli semnificative, inclusiv in perioada pandemiei.

Singura scoala inca nemodernizata si neredata in circuitul educational de mai multi ani, este scoala gimnaziala din Caldararu pentru care urmeaza a fi finalizata modernizarea si asigurarea cadrelor necesare.

Cel mai probabil rezultatele prezentate mai jos vor fi analizate si de catre factorii de decizie ai comunei Cernica in vederea luarii masurilor posibile si necesare de imbunatatire a rezultatelor viitoare ale acestor scoli.

  

Scoala Gimnaziala din satul: Cernica   Tânganu   Bălăceanca   Comuna Cernica National Urban
               
  Nr. % Nr. % Nr. % Nr. %    
Total elevi clasa a-VIII-a 37 44% 22 26% 26 31% 85 100%   155,561   93,135
Numar absenti la examen 0 0% 0 0% 3 12% 3 3.53%     14,052  
                     
Elevi din clasa care au obtinut nota = > 5 22 59.46% 13 59.09% 14 53.85% 49 57.65% 82.27% 89.95%
Elevi din clasa care au obtinut nota < 5 15 40.54% 9 40.91% 9 34.62% 33 38.82% 17.73% 10.05%
Absenti         3 11.54% 3 3.53%    
                     
Cea mai mare nota obtinuta                     
Limba si literatura romana 8.80   8.40   7.20   8.80   10  
Matematica 8.75   7.60   8.50   8.75   10  
Media 8.12   7.55   7.45   8.12   10  
                     
Cea mai mica nota obtinuta                     
Limba si literatura romana 1.5   4.1   3   1.5   1  
Matematica 2   3   4   2   1  
Media 1.75   4.05   2.95   1.75   1  
                     
Cu medii obtinute in intervalele                    
1-4.99 15 41% 9 41% 9 39% 33 40% 17.73% 10.05%
5-5.49 4 11% 0 0% 6 26% 10 12% 7.24% 5.25%
5.5-5.99 4 11% 5 23% 5 22% 14 17% 8.03% 6.52%
6-6.49 5 14% 1 5% 1 4% 7 9% 8.55% 7.65%
6.5-6.99 3 8% 5 23% 0 0% 8 10% 8.48% 8.22%
Nivel maxim Balaceanca                7-7.49 2 5% 1 5% 2 9% 5 6% 8.47% 8.85%
Nivel maxim Tanganu                 7.5-7.99 0 0% 1 5% 0 0% 1 1% 8.47% 9.51%
Nivel maxim sat Cernica                8-8.49 4 11% 0 0% 0 0% 4 5% 9.06% 10.95%
8.5-8.99 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 9.63% 12.51%
9-9.49 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 9.23% 12.87%
9.5-9.99 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 4.95% 7.39%
10 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0.15% 0.23%
Total 37 100% 22 100% 23 100% 82 100% 100% 100%

 

Distributia mediilor pe intervale la nivel de scoli, comuna si comparatie la nivel national. 

 

 comparatie evaluare nationala cernica 2022evaluare nationala 2 2022 cernicaevaluare nationala 3 2022 cernica

Situatia notelor obtinute de elevii claselor a VIII-a din scolile gimnaziale din comuna Cernica pe fiecare disciplina si media acestora:
 

Scoala Limba si literatura romana Matematica Medie
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 8.45 7.8 8.12
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 7.5 8.75 8.12
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 8.8 7.35 8.07
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 8.35 7.65 8
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 7.5 7.6 7.55
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 6.4 8.5 7.45
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 8.4 6.3 7.35
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 8.7 5.8 7.25
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 8.7 5.7 7.2
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 7.2 7.1 7.15
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 7.4 6.45 6.92
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.9 6.85 6.87
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.75 7 6.87
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.35 7.35 6.85
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 7.3 6.35 6.82
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.5 6.9 6.7
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.7 6.5 6.6
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 7.8 5.2 6.5
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 7.7 4.8 6.25
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.8 6.7 6.25
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.25 6.15 6.2
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 6.35 6 6.17
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.7 5.45 6.07
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.4 5.7 6.05
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.55 5.45 6
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.1 5.85 5.97
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.85 5 5.92
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.15 5.7 5.92
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.9 5.9 5.9
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 6.3 5.45 5.87
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.1 5.6 5.85
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.1 6.6 5.85
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 6.05 5.6 5.82
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.35 6.05 5.7
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.5 5.8 5.65
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.35 5.95 5.65
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.3 6 5.65
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.35 5.7 5.52
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.3 5.7 5.5
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.8 5.05 5.42
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.5 5.3 5.4
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.2 5.6 5.4
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.9 4.75 5.32
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5 5.5 5.25
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.4 5.05 5.22
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.15 5.25 5.2
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.25 4 5.12
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 4.55 5.5 5.02
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5 5 5
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.2 4.75 4.97
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5 4.85 4.92
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 6.25 3.55 4.9
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.45 4.35 4.9
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.1 4.7 4.9
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5.1 4.7 4.9
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 4.6 5.2 4.9
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.05 4.5 4.77
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 4.55 5 4.77
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.5 4 4.75
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 5 4.5 4.75
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 4.5 5 4.75
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 4.45 5 4.72
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 4.85 4.5 4.67
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.3 4 4.65
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.2 4.1 4.65
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.25 4 4.62
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 5.4 3.5 4.45
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 4.6 4 4.3
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 3.45 5 4.22
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 3.8 4.5 4.15
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 3.3 5 4.15
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 5.2 3 4.1
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 4.6 3.5 4.05
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 4.6 3.5 4.05
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU 4.1 4 4.05
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 3.75 4 3.87
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 3 4.5 3.75
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 3.35 3.5 3.42
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 3.1 3.5 3.3
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA 1.9 4 2.95
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 2.7 3 2.85
ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA 1.5 2 1.75
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA Absent Absent Absent
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA Absent Absent Absent
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA Absent Absent Absent

 

Situatia notelor obtinute de elevii claselor a VIII-a de la Scoala Gimnaziala nr,.1, din sat Cernica pe fiecare disciplina si media acestora:

 

ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 1 CERNICA
     
Limba si literatura romana Matematica Medie
7.5 8.75 8.12
8.45 7.8 8.12
8.8 7.35 8.07
8.35 7.65 8
8.7 5.8 7.25
8.7 5.7 7.2
6.75 7 6.87
6.9 6.85 6.87
7.8 5.2 6.5
7.7 4.8 6.25
5.8 6.7 6.25
6.25 6.15 6.2
6.4 5.7 6.05
6.55 5.45 6
6.15 5.7 5.92
6.1 5.6 5.85
5.35 6.05 5.7
5.35 5.7 5.52
5.8 5.05 5.42
5.5 5.3 5.4
5.9 4.75 5.32
6.25 4 5.12
6.25 3.55 4.9
4.6 5.2 4.9
5.05 4.5 4.77
4.5 5 4.75
4.45 5 4.72
4.85 4.5 4.67
5.3 4 4.65
5.4 3.5 4.45
3.3 5 4.15
4.6 3.5 4.05
3.75 4 3.87
3.35 3.5 3.42
3.1 3.5 3.3
2.7 3 2.85
1.5 2 1.75

 

Situatia notelor obtinute de elevii claselor a VIII-a de la Scoala Gimnaziala nr.2, din sat Tanganu pe fiecare disciplina si media acestora:

 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TÂNGANU
     
Limba si literatura romana Matematica Medie
7.5 7.6 7.55
8.4 6.3 7.35
7.4 6.45 6.92
6.35 7.35 6.85
7.3 6.35 6.82
6.5 6.9 6.7
6.7 6.5 6.6
6.7 5.45 6.07
6.1 5.85 5.97
6.85 5 5.92
6.3 5.45 5.87
5.1 6.6 5.85
5.5 5.8 5.65
5.2 4.75 4.97
5 4.85 4.92
5.1 4.7 4.9
5.5 4 4.75
5.2 4.1 4.65
5.25 4 4.62
3.45 5 4.22
5.2 3 4.1
4.1 4 4.05

 

Situatia notelor obtinute de elevii claselor a VIII-a de la Scoala Gimnaziala nr. 3, din sat Balaceanca pe fiecare disciplina si media acestora:

 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 BĂLĂCEANCA
     
Limba si literatura romana Matematica Medie
Absent Absent Absent
Absent Absent Absent
Absent Absent Absent
6.4 8.5 7.45
7.2 7.1 7.15
6.35 6 6.17
5.9 5.9 5.9
6.05 5.6 5.82
5.3 6 5.65
5.35 5.95 5.65
5.3 5.7 5.5
5.2 5.6 5.4
5 5.5 5.25
5.4 5.05 5.22
5.15 5.25 5.2
4.55 5.5 5.02
5 5 5
5.1 4.7 4.9
5.45 4.35 4.9
4.55 5 4.77
5 4.5 4.75
4.6 4 4.3
3.8 4.5 4.15
4.6 3.5 4.05
3 4.5 3.75
1.9 4 2.95

 

Mai jos puteti consulta si  analiza rezultatelor obtinute la nivel national. 

Inainte de contesatii

 

 

Dupa contesatii

 

Rezultate finale și evoluție

A se citi si:

Rezultate finale Evaluarea Națională 2022. Lista notelor după rezolvarea contestațiilor a fost publicată pe Edu.ro

Rezultate Evaluarea Națională 2022. Cîmpeanu: Peste 82% dintre elevi au luat peste 5 / La matematică avem 10 % peste media de anul trecut în cazul celor care au luat peste nota cinci

Devalorizarea notelor la Evaluarea Națională: Poziția în ierarhia de la Evaluarea Națională, în București, s-a schimbat anul acesta cu peste 1.200 de locuri față de anul trecut pentru un elev cu media 9, de exemplu / La media 7, diferența e de aproape 3.000 de locuri

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban

Evaluare Națională 2022. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat rezultatele examenului

Evaluare Națională 2022 Cel mai mare număr de contestații din ultimii 4 ani / Rezultatele vor fi afișate pe 30 iunie

Principalele declarații ale ministrului Educației:

  • Rata de participare a fost de 95,5%, elevi prezenți. Dintr-un total de 155.561 absolvenți de calsa a VIII-a s-au prezentat 148.496.

  • Au fost înregistrate 21.854 de contestații, mai multe decât anul trecut. Practic, 7,12% din numărul total de lucrări au făcut obiectul unor contestații. 13.324 de contestații au fost la limba română, 8.265 la matematică și 265 la limba maternă. 

  • În urma evaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 82,4%, în creștere cu 0,1% față de evaluarea inițială.

  • La finalul acestei etape, 122.301 elevi au medii mai mari de 5. Sunt cu aproape 28.000 de elevi cu medii peste 5 mai mult decât anul trecut.

  • A crescut și numărul elevilor cu media generală 10. Avem încă 16 medii de 10, ajungându-se astfel la 237 de medii de 10.

  • 74% dintre notele contestate s-au finalizat cu diferențe mai mici de 0,5 puncte. Este vorba despre 16.262 de note care au fost schimbate cu mai puțin de 50 de sutimi. Până în anul 2015, aceste schimbări, sub 50 de sutimi, nu erau vizibile, notele nu se schimbau dacă diferențele nu erau mai mari de 50 de sutimi.

  • Pentru diferențe între 0,5 puncte și un punct, am avut 3.218 note schimbate (15%).

  • Au fost 166 de note schimbate cu diferențe între unu și două puncte

  • Am avut, și ne vom apleca cu maximă atenție asupra acestor 17 situații, în care la contestații notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte. Este vorba despre 16 note schimbate cu mai mult de două puncte la limba română și o singură notă schimbată cu mai mult de două puncte la matematică.

 

 

 

Adaugă comentariu
Pentru un dialog civilizat, articolele si comentariile care contin expresii vulgare, injurii catre alti utilizatori sau incita la violenta, ura, sunt defaimatoare, ofensatoare, promoveaza produse sau servicii, sau nu au legatura cu subiectul comentat, vor fi sterse. Responsabilitatea pentru articole si comentarii revine autorului acestora.
Campurile de mai jos marcate cu * sunt obligatorii.


Codul de securitate
Refriseaza codul / Introduceti codul in campul de mai jos

Vox Cernica TV